لیست مواد غذایی حاوی منیزیم

منیزیم باعث حفظ فعالیت نرمال ماهیچه و عصب، ضربان منظم قلب و استحكام استخوانها می شود. همچنین منیزیم در متابولیسم انرژی و سنتز پروتئین نقش دارد.گر چه كمبود شدید منیزیم نادر است ولی علائم بالینی آن با لرزش ، اسپاسم عضله ،خستگی، افسردگی، تغییرات شخصیتی ، بی اشتهایی ، تهوع  و استفراغ مشخص می شود . در اینجا فهرستی از مواد حاوی منیزیم را برایتان ذکر می کنیم:

موز

موز یک میان وعده بسیار عالی برای مبارزه با خستگی است. علاوه بر 32 میلی گرم منیزیم، این میوه حاوی پتاسیم و سایر مواد معدنی انرژی زا می باشد.

لوبیا قرمز

یک فنجان لوبیا قرمز حاوی 70 میلی گرم منیزیم بوده و منبع غنی از پروتئین و فیبر محسوب می شود.

لوبیا سیاه

این ماده غذایی سرشار از منیزیم است. 1 فنجان لوبیا سیاه حاوی 120 میلی گرم منیزیم است! کیک های شکلاتی لوبیا سیاه را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا از این منبع مغذی بهره مند شوید.

نان سفید کامل (گندم سبوس دار)

دو تکه از این نان حاوی 46 میلی گرم منیزیم است. یک نیم چاشت پر انرژی: کره بادام زمینی و ساندویچ موز.

برنج قهوه ای

یک فنجان از آن حاوی 84 میلی گرم منیزیم است. برای وعده غذایی سرشار از منیزیم، برنج قهوه ای و لوبیا سیاه را در کنار هم مصرف کنید. هر دو ماده غذایی به تنهایی پروتئین های ناکاملی هستند اما زمانی که با هم ترکیب می شوند تمامی 9 آمینو اسید مورد نیاز برای بدن را تامین می کنند.

عدس

یک فنجان عدس غنی از پروتئین و فیبر بوده و دارای 72 میلی گرم منیزیم است. عدس جایگزین ایده آلی برای گوشت به شمار می رود؛ عدس آب پز همراه با لیمو به راحتی قابل تهیه است.

جوی دو سر

روز خود را با یک کاسه پر انرژی از این غذا آغاز کنید. یک فنجان جوی دو سر دارای 61 میلی گرم منیزیم است.

کوینولا

کوینولا نوعی گندم سبوس دار کمیاب بوده و جز پروتئین های کامل است. علاوه بر این، نصف فنجان از این ماده مغذی، حاوی 118 میلی گرم منیزیم است.

سبوس کشمش

این ماده غذایی همراه با شیر دارای 77 میلی گرم منیزیم است. اگر از شیر و غلات خسته شده اید، کلوچه های کم چرب سبوس کشمش را امتحان کنید.

اسفناج

نصف فنجان اسفناج آب پز، 78 میلی گرم منیزیم دارد. اسفناج پخته شده نیز سرشار از کلسیم است. گرچه اسفناج خام هم دارای فوایدی است اما پختن آن باعث می شود تا جذب مواد معدنی موجود در آن برای بدن آسان تر گردد.

گندم خرد شده و برشته شده

یک کاسه از این ماده راهی فوق العاده برای آغاز روز است. حاوی مقادیر بالایی از فیبر می باشد که تا موقع ناهار شما را سیر نگه می دارد. علاوه بر این، 61 میلی گرم منیزیم در هر فنجان آن موجود است.

گروه ترجمه مجله پزشکی مادر، احسان جمال ریحان
منبع: medicinenet.com



پر بیننده ترین اخبار

  1. روز
  2. هفته
  3. ماه