بیسکوییت بادام و برگه زردآلو


این شیرینی برای کسانیکه رژیم کاهش وزن دارند بسیار مناسب است. این بیسکوییت  به همراه چای و قهوه بسیار دلپذیر می باشد. آرد گندم کامل و مغزهای موجود در آن مواد معدنی مورد نیاز برای تشکیل استخوان را تامین می کنند. آنتی اکسیدان سلنیوم موجود در آن برای عملکرد تیروئید حائز اهمیت می باشد.

مواد لازم برای تهیه 24 بیسکوییت:

آرد گندم کامل  سه چهارم لیوان

آرد ساده شیرینی پزی سه چهارم لیوان

شکر قهوه ای یک چهارم لیوان

بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری

تخم مرغ دو عدد

شیر کم چرب یک چهارم لیوان

روغن مایع دو و نیم قاشق غذاخوری

عسل دو قاشق غذاخوری

اسانس بادام یک دوم قاشق چایخوری

برگه زردآلو دو سوم لیوان

بادام خرد شده یک چهارم لیوان

طرز تهیه:

فر را با درجه 350 درجه فارنهایت روشن می کنیم. در یک کاسه بزرگ آردها، شکر قهوه ای و بیکینگ پودر را مخلوط می کنیم. تخم مرغ ها، شیر، روغن مایع، عسل و اسانس بادام را اضافه می کنیم. با یک قاشق چوبی هم میزنیم تا مواد به صورت خمیر به هم بچسبند. برگه زردآلوهای خرد شده و بادام های خرد شده را اضافه می کنیم. دستهایمان را به آرد آغشته می کنیم و خمیر را ورز می دهیم تا خمیر یکنواخت شود و مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط گردند. خمیر را در کیسه گذاشته و به صورت نواری به درازای 25 سانتیمتر و عرض 10 سانتیمتر و ارتفاع 2 سانتیمتر در می آوریم. خمیر را بر روی کاغذ روغنی درون فر قرار می دهیم. حدود 25-30 دقیقه می پزیم تا طلایی رنگ شوند. بیسکوییت ها را به کاغذ روغنی دیگری بیرون از فر منتقل می کنیم و برای 10 دقیقه زمان میدهیم تا خنک شوند. بیسکوییت های خنک شده را روی تخته برش گذاشته و با چاقوی تیزی به 24 قسمت می کنیم.قطعات بریده شده را برعکس می کنیم و روی کاغذ روغنی قرار می دهیم. دوباره در فر قرار می دهیم و برای 15-20 دقیقه تا زمانی که ترد شوند، می پزیم.بیسکوییتها را پس از خارج کردن از فر روی توری سیمی قرار می دهیم و میگذاریم تا کاملا خنک شوند. در ظرف در بسته نگهداری می کنیم.

ارزش غذایی هر سه عدد بیسکوییت:

کالری :70

چربی: 2 گرم

چربی اشباع شده: 1 گرم

کلسترول:16 میلی گرم

سدیم: 21 میلی گرم

کربوهیدارت: 11 گرم

فیبر: 1 گرم

پروتئین: 2 گرم

گروه ترجمه مجله پزشکی مادر- ندا جزایری
منبع:www.mayoclinic.com



پر بیننده ترین اخبار

  1. روز
  2. هفته
  3. ماه